FAQ: Veel gestelde vragen ivm het coronavirus

Vragen over de winkels

Is mijn GAMMA winkel geopend?

Je kan hier ontdekken welke GAMMA winkels geopend zijn. Vanaf maandag 20 april zijn al onze gamma winkels weer open.

De overheid geeft aan dat we 1,5 m afstand moeten houden, in hoeverre faciliteren jullie hierin in de winkel?

We vragen iedereen om de afstand te houden in de winkels, zowel ten opzichte van andere klanten als ten opzichte van onze medewerkers. Op verschillende plaatsen staan lijnen op de grond om de nodige afstand te bewaren. We gaan niet als een politieagent controleren. Laten we ons naar elkaar vriendelijk en begripvol gedragen, we zitten immers allemaal in hetzelfde schuitje.

Kan ik in de winkel verf laten mengen?

De verfmengbalie is open. Voor de balie zijn lijnen op de winkelvloer aangebracht om 1,5 meter afstand van tussen klant en medewerker te garanderen.

Kan ik mijn pakket afhalen in de winkel nu deze weer open is?

Ja, dat kan vanaf maandag 20 april. Op voorwaarde dat je reeds een bevestigingsemail van ons hebt ontvangen dat je pakket in de winkel is toegekomen.
Zonder bevestiging ligt jouw pakket nog niet ter beschikking in onze winkels.

Bestellingen

Ik heb een vraag over mijn online bestelling. Hoe contacteer ik de klantendienst?

Met een vraag over je online bestelling kan je terecht op onze klantendienst.
Dat kan van maandag t/m vrijdag tussen 8.00 en 20.00 uur, op zaterdag van 9.00 tot 17.00 uur en op zondag van 12.00 tot 17.00 uur.

Klusvragen en vragen over de winkels kan via privébericht op Facebook of via het contactformulier op de site.

Opgelet: via Facebook kan er geen status van je levering worden gegeven. Je kan bij ons op Facebook terecht van maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 17.00.

Ik heb een artikel besteld dat wordt geleverd in de winkel maar kan deze niet meer ophalen. Wat gaat hier mee gebeuren?

De bestelling zal in de winkel blijven liggen tot deze weer open is. De winkel zal na heropening contact met je opnemen. Wanneer de winkel weer open is kan je, je bestelling komen ophalen. Wanneer je de bestelling dan niet meer nodig hebt kun je deze annuleren of weigeren in de winkel. Je bestelling annuleren kan niet wanneer het; een op maat gemaakt artikel betreft of wanneer het speciaal voor je besteld is.

Ik heb een artikel ter reparatie naar de winkel gebracht. Wat gaat hier mee gebeuren?

Er wordt contact met je opgenomen zodra de GAMMA winkelpunten weer open zijn en je artikel gerepareerd is.

Ik heb een artikel aangeschaft in de winkel en wil dit retourneren, wat nu?

De retourtermijn wordt met 30 dagen - vanaf de heropening van de GAMMA winkelpunten - verlengd. Tot die tijd kunnen we geen artikelen retour nemen.

Ik heb een artikel via de webshop besteld en wil dit retourneren, wat nu?

Dit is per order verschillend, we raden je aan om contact op te nemen met onze klantendienst.

Kan ik via de webshop verf laten mengen?

Helaas is het niet mogelijk om via de webshop gemengde verf aan te kopen. Hiervoor zal je moeten wachten tot de winkels terug open gaan of kiezen voor een kant en klaar product.

Loopt het GAMMAplus klantenkaart programma nog?

Wegens de huidige uitzonderlijke omstandigheden zien wij ons genoodzaakt ons GAMMAplus programma tijdelijk te onderbreken.

Alle bestaande kortingsbons die werden uitgegeven, kunnen online nog worden gebruikt mits de vervaldatum wordt gerespecteerd.

Er worden geen nieuwe kortingsbons uitgeven tot nader bericht.

Kan ik online met ecocheques betalen?

Online betalen met ecocheques kan nog niet. Als de geldigheid van je ecocheques dreigt te vervallen raden we je aan om je provider te contacteren (Edenred, Sodexo, Monizze, etc) om hen te vragen de geldigheid te verlengen.

Hoe kan ik aanspraak maken op garantie nu de winkels gesloten zijn?

Jammer dat er een probleem is met de artikelen die je bij ons kocht. Omdat onze winkels momenteel gesloten zijn, kunnen we de garantieprocedure nu niet opstarten. We raden je aan om je kasticket en het artikel goed bij te houden. Van zodra de winkels terug open zijn, kan je terecht bij de GAMMA in je buurt en zullen zij je met plezier verder helpen. Vervalt je garantie in de periode dat we gesloten zijn, dan nemen we toch je aanvraag in behandeling

Waar vind ik het bedrag van de bezorgkosten?

Voor alle artikelen vind je de bezorgkosten op de artikelpagina zelf. De bezorgkosten van artikelen verschillen vanwege verschil in formaat en gewicht.

Waarom kan ik alleen vanaf een bepaald bedrag online bestellen?

Vanwege grote drukte in onze magazijnen; bij onze vervoerders en op de klantenservice, zijn wij helaas genoodzaakt om enige restricties aan te brengen in de online bestellingen. Op die manier willen we ervoor zorgen dat iedereen op tijd zijn of haar pakketje ontvangt en goed geholpen kan worden. Om deze reden hebben we de minimale bestelwaarde naar 20,- ingesteld. Dit betekent dat alle bestellingen met een totaalbedrag van 20,- of meer gewoon verzonden worden. Lagere bestelwaardes kunnen wij op dit moment niet online aannemen. Voor kleinere aankopen kun je nog steeds terecht in onze winkels.

Thuisbezorging online bestellingen

Kan ik mijn bestelling ook laten bezorgen in de winkel nu deze dicht is?

Bestellingen kunnen enkel thuis worden bezorgd nu de GAMMA winkelpunten dicht zijn.

Bezorgen jullie ook contactloos? / Kan ik mijn pakket nog veilig laten bezorgen?

Wij bezorgen op dit moment alleen maar contactloos. Dat betekent dat de bezorger zal aanbellen, het pakje klaar zal zetten en afstand zal houden. Voor de meest actuele informatie over de PostNL Parcel vind je op de volgende website meer informatie: https://www.postnl.nl/klantenservice/algemene-vragen/coronavirus

Ik heb liever niet dat er nog aan de deur wordt bezorgd. Kan ik mijn bestelling nog annuleren?

Dit is per order verschillend, we raden je aan om contact op te nemen met onze klantendienst.

Hoe ontvang ik mijn pakket van de bezorger?

Vanaf vandaag tekent onze bezorger na toestemming van de ontvanger voor ontvangst. Dit doen we om het fysiek contact tussen mensen te minimaliseren.

Ik heb gekozen voor een thuislevering. Wordt mijn pakketje nog afgeleverd op de afgesproken datum?

Vooralsnog verwachten wij geen grote vertragingen. Wij doen altijd ons best om de afgesproken levertijd na te komen. Maar ook wij hebben te maken met extra drukte en grote aantallen ziektemeldingen. In enkele gevallen kan dit betekenen dat we niet tijdig kunnen leveren. We proberen dan tijdig contact met je te zoeken.

Op de site staat vandaag besteld, morgen in huis. Is dat nog steeds het geval i.v.m. het coronavirus?

Wij doen altijd ons best om de afgesproken levertijd na te komen. Mocht dit niet lukken dan proberen we je altijd op tijd te informeren. We kunnen niet altijd regelen dat het de volgende dag bij je thuis is. In de meeste gevallen kun je zelf een afleverdag kiezen.

Hoe gaat Extra@Home om met COVID-19 (Coronavirus) en wat vragen zij van de klant?

Veiligheid van onze klanten en bezorgers staat altijd voorop. Wij leveren artikelen bij je binnen af of komen deze ophalen. Daarbij willen we onnodige risico’s voor de gezondheid van alle betrokkenen uitsluiten. Topservice leveringen worden niet meer uitgevoerd.

Onze bezorgers nemen daarom de volgende voorzorgsmaatregelen om mogelijke besmetting te voorkomen:

  • Onze bezorgers leveren alleen nog over de drempel van je woning (niet verder de woning in!) Ook het eventueel afhalen van een artikel gebeurt alleen als het achter de drempel van de woning klaar staat.

  • Tijdens de levering houden ze te allen tijde een veilige afstand tot de ontvanger. Een veilige afstand is “tenminste de armlengte van een volwassene”

  • Na het aanbellen doen onze bezorgers een stap achteruit. Wij vragen de ontvanger om na het openen van de deur ook een stap achteruit te zetten.

  • De levering wordt vervolgens over de drempel geplaats (‘drempel bezorging’).

  • Een handtekening zetten voor de schadevrije ontvangst wordt vervangen door het maken van een foto van het artikel over de drempel van de woning.

Voorraad van artikelen

Kunnen artikelen die alleen in de winkel opgehaald kunnen worden nu ook online beschikbaar worden gemaakt?

Helaas zijn niet alle artikelen online beschikbaar. Bij elk artikel kun je bekijken of dit thuis kan worden geleverd of alleen in de winkel beschikbaar is.

Het artikel dat ik wil kopen is niet online te koop, kan ik het toch verkrijgen?

Artikelen die enkel in de winkel te koop zijn, kunnen we niet online aanbieden. Dat krijgen we gezien de situatie niet geregeld.

Artikelen die tijdelijk niet op voorraad zijn in de webshop, worden wel aangevuld maar vanwege de crisis zijn er veel vertragingen waardoor we niet met zekerheid een termijn voor beschikbaarheid kunnen geven.

Is er nog genoeg voorraad in de winkels?

De bevoorrading van onze winkels kan voor bepaalde producten verstoord zijn. We raden je aan de voorraad in de winkel te controleren op www.gamma.be, voordat je de winkel bezoekt. Dit doe je via de productpagina. In het productoverzicht kan je ook filteren op voorraad bij jouw winkel. Zo voorkom je een onnodige reis naar de winkel.

We doen ons best om de artikelen waar de meeste vraag naar is toch op voorraad te houden. We hopen je snel weer de gebruikelijke service te kunnen verlenen en overal een ruime voorraad van aan te bieden.

GAMMAplus kortingsbonnen

Waarom krijg ik geen GAMMAplus kortingsbonnen meer?

In de huidige omstandigheden hebben we besloten dat het uitreiken van GAMMAplus kortingsbonnen onnodig contact oplevert tussen de kassamedewerker en de klant. Hierdoor hebben wij besloten tijdelijk ons loyalty programma van de GAMMAplus kaart te onderbreken.
We geven ook geen GAMMAplus kortingsbonnen meer uit in de app. Dit doen we om het technisch zo makkelijk mogelijk te houden bij onze kassa’s voor onze collega’s en klanten. We hopen hierbij op je begrip.

Ook de coupons voor nieuwe nieuwsbriefontvangers en verjaardagen worden tijdelijk stopgezet.

Recent bekeken