Privacyverklaring

Winkelservices 

GAMMA België, een formule van Intergamma B.V., helpt je bij het uitvoeren van je klus. Denk bijvoorbeeld aan het thuisbezorgen van je aankopen, het installeren van een zonnescherm of het uitlenen van een bestelwagen. 

Als je van een dergelijke service gebruik maakt, dan vragen we verschillende (persoons)gegevens van je. Zo hebben we je adresgegevens nodig voor het leveren van de service en je e-mailadres en/of telefoonnummer om je op de hoogte te houden van de planning of om je te vragen hoe je de service hebt ervaren. Deze gegevens delen wij alleen met externe dienstverleners, als zij de service namens ons uitvoeren. Zo heeft een installateur van de zonneschermen je naam, telefoonnummer en adresgegevens nodig voor de installatie van het scherm. Deze externe dienstverleners mogen jouw gegevens alleen gebruiken om de betreffende service uit te voeren. Ze mogen je gegevens niet zelfstandig gebruiken, opslaan of verkopen aan anderen. 

Alle gegevens van aankopen die je in de GAMMA winkel doet, gebruiken we om ons producten- en dienstenaanbod in de GAMMA winkels te verbeteren en om beter inzicht te krijgen in de behoefte van onze klanten en hun koopgedrag. De aankoopgegevens voor deze analyses bewaren we twee jaar. 

Huur een bestelwagen

Iets gekocht dat niet in je auto past? Bij iedere GAMMA winkel kun je met je GAMMAplus-kaart gratis voor een kortere periode (maximaal twee uur) een bestelwagen huren. Heb je de bestelwagen langer nodig, dan komen er kosten bij de verhuur kijken.

Bij het invullen van het huurcontract voor de bestelwagen noteert de winkelmedewerker jouw naam, telefoonnummer en het nummer van jouw identificatiebewijs. Het telefoonnummer hebben we nodig om met je in contact te blijven over het huurcontract. De gegevens over jouw identiteit zijn nodig om fraude te voorkomen. Voor de Belastingdienst zijn we verplicht om de details van iedere aankoop zeven jaar te bewaren. Als je huurt bij een GAMMA Franchise winkel verwerken zij je persoonsgegevens voor het huren van een bestelwagen. Zij doen dit onder dezelfde voorwaarden zoals in deze privacyverklaring beschreven.

Huur gereedschap 

Bij iedere GAMMA winkel kun je gereedschap huren. Voor het huren van gereedschap werken wij samen met een externe partner die verantwoordelijk is voor de verwerking van je persoonlijke gegevens. 

Om het huurcontract voor het gereedschap op te maken registreer je zelf online of noteert de winkelmedewerker namens de externe partij je naam- en adresgegevens. Om je te kunnen bereiken als het gereedschap niet terugkomt, noteer jij of de GAMMA winkel jouw telefoonnummer en e-mailadres. Om fraude te voorkomen noteert de winkelmedewerker namens de externe partner het nummer van jouw identiteitsbewijs. 

Hoe onze externe partij jouw privacy garandeert, lees je in de algemene voorwaarden van de externe partij. Je vindt die in het verhuurcontract. 
GAMMA verzorgt namens de externe partij de betalingen. Zodra je afrekent worden de transactiegegevens geregistreerd om de betaling af te ronden. Voor de Belastingdienst zijn we verplicht om de details van iedere aankoop zeven jaar te bewaren.

Mijn GAMMA-account

Om volledig van alle diensten en functionaliteiten gebruik te kunnen maken die GAMMA via de website en GAMMA App aanbiedt, moet je een persoonlijk GAMMA-account aanmaken. Hiervoor heb je enkel een geldig e-mailadres en een wachtwoord nodig. Wanneer je een Mijn GAMMA-account aanmaakt, ontvang je hier via e-mail een bevestiging van. Je kunt dan direct aangeven of je per e-mail ook commerciële berichten van GAMMA wilt ontvangen. Hierbij kun je denken aan e-mails met inspiratie, klustips, nieuw assortiment, acties en aanbiedingen en uitnodigingen voor workshops of demonstraties.  

Met een Mijn GAMMA-account heb je inzicht in je bestellingen en retouraanvragen en kun je sneller bestellen.  Online aankoopgegevens en online klikgedrag (in geval cookies zijn geaccepteerd) koppelen we aan je Mijn GAMMA-account. Op die manier kunnen we je voor jou relevante informatie sturen, je op tijd informeren over interessante acties of aanbiedingen, en je gehele (online of offline) winkelervaring verbeteren. 

Je kunt je GAMMA-account te allen tijde verwijderen. Indien je je account verwijdert, zullen je gegevens niet langer worden bewaard. Klik hier om je online af te melden voor je Mijn GAMMA-account. Nadat we je identiteit hebben vastgesteld verwijderen we je account. Gebruik je je Mijn GAMMA-account niet (meer) actief dan verwijderen we na vijf jaar je account. 

Indien je je wilt registreren voor de GAMMAplus-kaart is een Mijn GAMMA-account noodzakelijk. Je kunt bij registratie voor de GAMMAplus-kaart gebruik maken van je bestaande GAMMA-account of, indien je er nog geen hebt, een nieuw GAMMA-account aanmaken. Je vindt dan ook je huidige puntensaldo en recente bij- en afschrijvingen van punten terug in je Mijn GAMMA-account. Tevens kun je bij aankopen in de GAMMA winkel aangeven dat je de bon ook digitaal wilt ontvangen, waarna hij ook terug te vinden is in je GAMMA-account.

Bezorging en distributie 

Je aankoop thuis (of in de GAMMA winkel) laten bezorgen? Dat kan. We vragen je dan om een aantal gegevens, zoals je naam en adres. Ook vragen we je e-mailadres en/of telefoonnummer om je op de hoogte te houden van de planning of om je te vragen hoe je de bezorging hebt ervaren. 

Je gegevens delen we alleen met externe partijen als zij namens ons een dienst uitvoeren. Zo heeft bijvoorbeeld de transportservice je naam en adres nodig om de producten bij je af te kunnen leveren. Externe partijen mogen jouw gegevens alleen gebruiken om de betreffende bezorgdienst uit te voeren. Ze mogen je gegevens dus niet zelfstandig gebruiken, opslaan of verkopen aan anderen. 

Wij bewaren de gegevens die nodig zijn voor het bezorgen van producten maximaal twee jaar. 

Publieke connectivity 

Tijdens een bezoek aan een van onze winkels of het hoofdkantoor kun je gratis gebruikmaken van wifi. Zodra je bent ingelogd op ons wifinetwerk, worden er vanuit technisch oogpunt automatisch gegevens verzameld zoals een identificatienummer (MAC-adres, IP-adres) van jouw apparaat, maar ook de fabrikant van het apparaat en welk operating systeem je gebruikt. Deze gegevens worden na één dag verwijderd. Intergamma gebruikt de gegevens alleen om eventueel misbruik te voorkomen. Mochten er illegale activiteiten plaatsvinden vanuit ons wifinetwerk, dan blokkeren we de toegang van het apparaat, waarmee je gebruik maakt van ons wifinetwerk. 

Aankopen

Wanneer je in de GAMMA winkel of in de webshop een aankoop doet en deze afrekent, dan worden je transactiegegevens geregistreerd om de betaling in orde te kunnen maken. Voor de Belastingdienst zijn we verplicht om de details van iedere aankoop zeven jaar te bewaren. 

Wanneer je bij de kassa je GAMMAplus-kaart scant of je GAMMAplus-kaart gebruikt bij een online aankoop, dan spaar je punten en kan je, bij een geregistreerde kaart, desgewenst punten inwisselen voor korting. Je leest hier meer over de voorwaarden van de GAMMAplus-kaart. Als je GAMMAplus-kaart koppelt aan je Mijn GAMMA-account dan zijn je aankopen in de GAMMA winkel en online ook terug te vinden in je Mijn GAMMA-account. 

GAMMAplus kaart 

Met de GAMMAplus-kaart geniet je van veel leuke voordelen, zoals twee uur gratis gebruik van een bestelwagen van een GAMMA winkel. Bovendien spaar je als klant punten bij elke aankoop. Voor elke uitgegeven euro ontvang je 1 punt en 100 punten is 1 euro korting waard. Na het registreren van je kaart, kun je de gespaarde punten inwisselen voor korting. Het registreren van de kaart houdt in dat je GAMMAplus-kaart koppelt aan je Mijn GAMMA-account.    

Het aanvragen van de GAMMAplus-kaart is heel gemakkelijk. Online of in de app maak je eerst een account aan, hier kun je dan direct een digitale kaart aan koppelen. Ook kun je een GAMMAplus-kaart aanvragen bij de kassa of de servicebalie in de GAMMA winkel. Voor het volledige gebruik maken van alle voordelen van het loyaliteitsprogramma, het inwisselen van punten voor korting, is registratie verplicht.

Niveau 1 deelname: anoniem gebruik, zonder Mijn GAMMA-account
Je kunt anoniem gebruik maken van de voordelen van ons loyaliteitsprogramma. Je koppelt de kaart dan niet aan een Mijn GAMMA-account. Op vertoon van je GAMMAplus-kaart kan je dan gebruik maken van algemene kaartpromoties en zijn de eerste 2 uur van een bestelwagen huren kosteloos.  Tevens spaar je direct punten bij iedere aankoop. De gespaarde punten kun je inwisselen voor korting na registratie, of eenmalig bij een opgespaard saldo van 400 punten of meer. Lees daar hier meer over. 

Niveau 2 deelname: persoonlijk gebruik, met Mijn GAMMA-account
Als je de GAMMAplus-kaart registreert door hem te koppelen aan een bestaand of nieuw Mijn GAMMA-account kan je naast de algemene promoties ook altijd je gespaarde punten verzilveren voor korting. We kunnen je aankopen, zoek-, klik- en browsegedrag op GAMMA.be koppelen aan je Mijn GAMMA-account en kunnen je op die manier gepersonaliseerde puntenpromoties aanbieden. Dit profiel bewaren we totdat je Mijn GAMMA-account beëindigt. Lees meer hierover bij “Mijn GAMMA-account”.

Je persoonlijke gegevens blijven tot vijf jaar na de laatste activiteit met de GAMMAplus-kaart bewaard of totdat je aangeeft geen gebruik meer wenst te maken van de GAMMAplus-kaart. Wens je niet langer gebruik te maken van de GAMMAplus-kaart dan kun je contact opnemen met de klantenservice via https://mijn.gamma.be/service-en-contact/contact

Social media 

Veel GAMMA-informatie, -producten, -aanbiedingen en -voordelen vind je terug op de socialmediaomgeving van GAMMA (o.a. Facebook, Instagram, Pinterest, YouTube, Spotify en Twitter) . Als je ervoor kiest om lid te worden van een GAMMA socialmediaomgeving, bijvoorbeeld door deze te volgen of liken, dan kun je al onze informatie, producten, aanbiedingen en voordelen hierop bekijken. De beheerder van deze socialmediaomgeving kan zien dat je lid bent van het account en met welke berichten je interacteert. Je kiest er zelf voor welke persoonsgegevens jouw socialmedia-account wel en niet openbaar weergeeft (o.a. Facebook, Instagram, Pinterest, YouTube, Spotify en Twitter). 

Als je reageert op aanbiedingen, voordelen of berichten dan kunnen andere leden en niet-leden van onze socialmediaomgeving (o.a. Facebook, Instagram, Pinterest, YouTube, Spotify en Twitter) jouw reactie zien, inclusief de persoonlijke gegevens die je zelf openbaar hebt gesteld. 

Naast berichten over GAMMA-informatie, -producten, -aanbiedingen en -voordelen, starten we regelmatig leuke winacties op onze socialmediaomgeving. De winnaar van een winactie wordt bekend gemaakt op deze omgeving. Door mee te doen aan een winactie ga je ermee akkoord dat je socialmedianaam wordt gedeeld op de betreffende socialmediaomgeving van GAMMA. 

Naast de centrale socialmediaomgeving van GAMMA (o.a. Facebook, Instagram, Pinterest, YouTube, Spotify en Twitter) zijn er lokale GAMMA winkels die een eigen winkel-socialmediaomgeving hebben; de betreffende GAMMA Franchisenemer is verwerkingsverantwoordelijk voor deze socialmediaomgeving. 

Jouw gegevens op onze socialmediaomgeving blijven bewaard zolang je lid blijft van de GAMMA-socialmediaomgeving. 

Mobiele apps

Met de GAMMA-app check je onder andere gemakkelijk de voorraad van de GAMMA winkel en kun je de streepjescode van producten scannen om meer informatie te zien en direct online bestellen. 

Als je de app voor het eerst gebruikt kun je aangeven of de app je locatie en camera mag gebruiken. Ook is het mogelijk om in te stellen of je wel of geen notificaties wilt ontvangen. Op het moment dat je gebruik maakt van onze app, registreren wij je IP of MAC-adres en informatie over hoe je de app gebruikt. Een externe partij ontvangt je MAC-adres om app-notificaties te versturen. Deze externe partij bewaart je MAC-adres één dag en gebruikt deze gegevens uitsluitend voor het versturen van notificaties. Om ingelogd te blijven in de app bewaren wij maximaal één jaar je MAC-adres. Binnen de app kun je ook een koppeling maken naar je Mijn GAMMA-account waarmee jouw klantgegevens en transacties worden opgehaald. Besluit je om een koppeling te maken met je GAMMAplus-kaart dan profiteer je optimaal van kortingen, aanbiedingen en acties. Hiervoor worden je accountgegevens opgehaald. 

Klantcontact 

Heb je vragen? We helpen je graag. Je kunt ons bereiken via het contactformulier, ons directe telefoonnummer of via social media. Om onze service te kunnen verbeteren maken we ook geluidsopnames van de telefoongesprekken. 

Als je een vraag of klacht hebt, hebben we een aantal gegevens van je nodig. Je kunt hierbij denken aan je naam, e-mailadres, telefoonnummer en andere informatie die nodig is om je vraag of klacht in behandeling te nemen en je op de hoogte te houden. Ook gebruiken we deze informatie om onze service verder te verbeteren. Nadat je vraag of klacht is afgehandeld bewaren we de informatie nog een jaar. Zo kunnen we je beter van dienst zijn als je ons later toch nog nodig blijkt te hebben. 

Als wij iets naar je toe moeten sturen, pas dan noteren wij je adresgegevens en als het nodig is je klantkaartnummer. Als je geld van ons terugkrijgt, dan noteren wij je bankrekeningnummer en naam van de bankrekeninghouder. Voor een goede afhandeling van deze werkzaamheden bewaren we deze gegevens een jaar. 

Configurators 

Misschien gebruik je voorafgaand aan je aankoop (online of zuilen in de GAMMA winkel) één van onze planners en ontwerp je je eigen kast of printdeur. Bij een aantal configurators kan je je ontwerp opslaan en het eindresultaat met de benodigde artikelen naar een zelfgekozen e-mailadres sturen. Wanneer je hier gebruik van maakt bewaren we je e-mailadres voor een periode van één jaar. 

Je kan de producten die je in je ontwerp hebt gekozen ook meteen toevoegen aan je Boodschappenlijstje in je Mijn GAMMA-account. Je leest hier alles over bij het Mijn GAMMA Boodschappenlijstje. Bij een aantal configurators is het mogelijk om je ontwerp aan je Mijn GAMMA-account toe te toevoegen. Je leest hier meer over bij GAMMAplus-kaart of online bij Mijn GAMMA-account. 

Website verbeteringen 

Wij doen ons best om de website www.gamma.be zo gebruiksvriendelijk mogelijk te maken voor jou. Als je onze cookies hebt geaccepteerd dan analyseren wij een aantal algemene gegevens op de website, zoals het aantal bezoekers en de meest bezochte pagina’s op de website. Ook houden wij in het geval dat je de cookies hebt geaccepteerd bijvoorbeeld het klikgedrag bij op de website. Als je in jouw Google-account “advertentiepersonalisatie” hebt ingeschakeld dan krijgen wij vanuit Google ook geanonimiseerde en geaggregeerde data binnen waarmee we voornoemde website (beter) kunnen analyseren. Wij verwerken hiervoor uitsluitend je IP-adres, wat wij maximaal twee jaar bewaren. 

Om te weten wat je vindt van onze website bieden we de mogelijkheid om feedback te geven via een feedbackformulier. Je hoeft geen persoonlijke gegevens in te vullen. Als je toch persoonlijke gegevens invult, dan gaan we hier zorgvuldig mee om en maken we geen koppelingen met andere bronnen op basis van deze persoonlijke gegevens. 

Marketing 

Als je altijd als eerste op de hoogte wil zijn van onze aantrekkelijke acties en aanbiedingen, inspiratie op wil doen, tips wil ontvangen of bijzondere producten wil ontdekken, dan kan je je inschrijven voor de nieuwsbrief van GAMMA. We registreren hiervoor je e-mailadres. Bij iedere nieuwsbrief die je van GAMMA ontvangt zit de mogelijkheid om je weer af te melden. Het opgegeven e-mailadres kunnen wij gebruiken voor het tonen van content en aanbiedingen op social media en in zoekmachines. Dit doen wij op basis van jouw interesses. 

Om de nieuwsbrief en de webshop van GAMMA zo relevant en zinvol mogelijk voor je te maken, stellen we je nog een paar vragen om je wat beter te leren kennen. Als je ook een geregistreerd kaarthouder bent, koppelen we je online aankoopgegevens en je online zoekgedrag op GAMMA.be aan je profiel. Ook kunnen we het leesgedrag van onze nieuwsbrieven bijhouden. We koppelen dan de gegevens over het leesgedrag, zoals of je de nieuwsbrief opent en van welke hyperlinks je gebruik maakt, aan je Mijn GAMMA-account.

Op die manier kunnen we je informatie, tips en inspiratie sturen over de producten en oplossingen die bij je passen. Dit profiel bewaren we totdat je je uitschrijft voor profilering via Mijn GAMMA. Om meer inzicht te krijgen in de effectiviteit van onze reclame-inzet, kunnen we persoonsgegevens delen met zoekmachines of social media platformen. Je persoonsgegevens worden daarbij altijd vóór de overdracht anoniem gemaakt en de derde partij kan een geschikt niveau van gegevensbescherming aantonen.

Hierdoor wordt jouw privacy beschermd en ontvang je tegelijkertijd informatie, reclame, tips en inspiratie die helemaal bij jou past. Als je jouw profiel op Mijn GAMMA verwijdert, wordt jouw profiel verwijderd. Je hebt dus zelf volledige controle over je eigen profielgegevens.

Regelmatig organiseert GAMMA winacties of kun je je inschrijven voor workshops of evenementen. Winacties organiseert GAMMA samen met andere gerenommeerde A-merken of organisaties. Wanneer je mee wilt doen aan een winactie, workshop of evenement dan wordt vaak gevraagd om een aantal persoonsgegevens zoals je naam, adres, woonplaats en e-mailadres. Al deze gegevens worden bewaard tot maximaal één jaar na afloop van de winactie, de workshop of het evenement, tenzij in de spelvoorwaarden anders wordt aangegeven.

Klant- en marktonderzoek 

Elke dag zijn we bezig om ons productaanbod en diensten te verbeteren. Daarom willen we graag weten wat jouw wensen en behoeften zijn. Hiervoor voeren wij verschillende klant & marktonderzoeken uit met behulp van rapportages, segmentatieonderzoeken, analyses en selecties. 

Wanneer je een GAMMA-account hebt, kunnen we je na een online aankoop of na een aankoop met je GAMMAplus-kaart in de bouwmarkt per e-mail een enquête toezenden om je ervaring uit te vragen. Aan de hand van de uitkomsten van de enquête kunnen wij onze producten en diensten verbeteren. 
Je ontvangt de enquête op het door jou opgegeven e-mailadres dat bij je account hoort. Je ontvangt deze e-mail maximaal 1 keer per half jaar. Als je deze vragenlijsten niet meer wilt ontvangen, kun je je via de ontvangen e-mail afmelden voor deze klantonderzoeken.

Regelmatig doen we onderzoek naar waar onze klanten vandaan komen. Alleen als je hier toestemming voor geeft dan noteren wij bij de kassa de vier cijfers van je postcode. We slaan deze gegevens voor maximaal vijf jaar op. 

Aan de hand van je koopgedrag kunnen wij relevantere producten en diensten aanbieden in de winkel en online. Dit analyseren wij door aankopen met de GAMMAplus-kaart of de data van een externe partij als je bij deze partij toestemming hebt gegeven voor het doorzenden van jouw data naar externe partijen. Enkele van die analyses worden door externe partijen uitgevoerd. Hiertoe wordt data gedeeld met derden. Deze partijen mogen de data alleen gebruiken om analyses voor Intergamma te maken. Hiertoe worden met deze partijen verwerkersovereenkomsten afgesloten waarin deze partijen moeten garanderen dat de data goed beveiligd is en alleen wordt gebruikt voor analyse voor Intergamma. 

Je kunt in onze GAMMA winkels je mening achterlaten over de winkel. Je kunt dan je e-mailadres en/of telefoonnummer achterlaten wanneer je graag wilt dat we contact met je opnemen. We bewaren deze gegevens één jaar. 

Heb je vragen of klachten? 

Heb je vragen over jouw gegevens, de manier waarop we daarmee omgaan of over deze privacyverklaring? Dan kun je contact opnemen met de Klantenservice van Intergamma via een webformulier, 
of als je dat wilt, met onze Functionaris Gegevensbescherming door een brief te sturen naar: 

Intergamma B.V. 
t.a.v. Functionaris Gegevensbescherming, 
Postbus 100 
3830 AC Leusden 

Bij klachten, over bijvoorbeeld de manier waarop we jouw gegevens gebruiken of hoe we op jouw privacygerelateerde vragen reageren, kun je een klacht indienen in Nederland bij de Autoriteit Persoonsgegevens of in België bij de Gegevensbeschermingsautoriteit

Download de algemene privacyverklaring

Recent bekeken